Lepiace pásky s potlačou - Oblepte sa reklamou

Zverejnený

Viete si predstaviť svet bez lepiacej pásky? Tak jednoduchá a pritom tak efektívna pomôcka! Všetkým veľmi uľahčuje život, a to nie len pri lepení krabíc. Na jej samotnom začiatku bola určená len pre vybrané sektory. Ako to už ale býva zvykom, šikovní ľudia pomohli tomu, aby si si vďaka nej mohol aj ty zalepiť krabicu!

 

Poďakovať za tento skvelý predmet môžeme mužovi menom Richard Gurley Drew (1899 – 1980). Jej počiatok nájdeme v 20. rokoch, 20. storočia kedy Ameriku zachvátil boom automobilov, ktoré pútali pozornosť svojimi farbami. Človek, ako tvor hravý, sa teší, keď sa môže odlíšiť a preto aj autá začali lakovať farebne. Tu ale nastal problém, kedy mechanici nedokázali nalakovať auto tak, aby vznikli dve samostatné, farebné plochy s čistou líniou. Spočiatku sa používala chirurgická páska, ale tá nebola dostatočne priľnavá. Tento problém si všimol inžinier Richard Gurley Drew (zamestnanec podniku na výrobu šmirgľového papiera) a začal experimentovať s rôznymi lepidlami. Spočiatku vytvoril pásku, ktorá po aplikovaní strhla aj podkladovú vrstvu, experimentovaním dosiahol úspech – papierovú pásku, ktorá splnila účel. Podobne pomohol pekárom, ktorí začali chlieb baliť do nového, priesvitného obalového materiálu – celofánu, ale nemali ho čím efektívne uzatvoriť. Kým však zdokonalil lepiacu pásku, ktorá bola transparentná, pekári medzitým začali používať tepelné uzatváranie obalov. Aj napriek tomu jeho úsilie nevyšlo na zmar. Príchodom veľkej hospodárskej krízy, ju začali ľudia vo veľkom kupovať, aby poškodené predmety opravili, nemuseli vyhodiť a tým sa lepiaca páska dostala medzi širokú verejnosť.

Dnes lepiacu pásku vo všetkých možných podobách využívame v domácnostiach, v kanceláriách, v školách, ale najväčším spotrebiteľom sú určite sklady, v ktorých prebieha balenie tovaru. Tam sa lepiaca páska odvíja takmer rýchlosťou svetla.

Lepiaca páska s potlačou

Každá spoločnosť rada využije priestor na ktorom môže spropagovať svoju značku. Vďaka lepiacej páske, sa týmto priestorom stali aj balíky. Jej použitím získate spôsob označenia zásielok a tým poukážete na to, že toto je váš tovar, toto je zásielka od vás. Navyše vám zaistí ochranu vášho balíka tým, že narušenie pásky znamená porušenie obalu už na prvý pohľad.

Potlač pásky sa realizuje pomocou vopred vyrobených "štočkov" (štočok, -čka muž. r. typ. negatív obrazu vyleptaný do kovovej dosky, používaný na tlač;). Ten nesie grafiku, ktorú ste si vopred s obchodníkom odsúhlasili. Najčastejšie sa tlačia 1 až 3 sólové farby na vybranom farebnom podklade, tie sú určené pre menšie objemy od 36ks pások. Náročnejším zákazníkom ponúkame tlač 6 či 8 sólovým farbami, alebo technológiu fotopotlače, kedy pásky potlačíme plnofarebne. Minimálny odber takto potlačených pások je od 1000ks. Špecialitou sú metalické farby – strieborná a zlatá. Zlatá metalická farba najlepšie vynikne na čiernom podklade a vyzerá veľmi elegantne. Samozrejme si treba dať pozor pri výbere farieb. Napríklad, pri kombinácii hnedej pásky a bielej tlače je potlač málo viditeľná.

Lepiaca páska s logom

Materiál

Pásky sú dostupné v hrúbkach 30 až 35mic (mic = tisícina milimetra, 100mic = 0,1mm). Šírka pásky môže byť 25mm, 37,5mm, 50mm, 75mm a 150mm. Materiál, ktorý sa používa najčastejšie na výrobu je BOPP, PVC a papier. Vždy v kombinácií s lepidlom – akryl (disperzné vodou riediteľné lepidlo), hot-melt (syntetický kaučuk), alebo solvent (lepidlo z prírodného kaučuku). Dĺžka pásky je zvyčajne 66m, ale dokážeme vyrobiť aj 132m (maximálna dĺžka, ktorá je vhodná do ručného odvíjača), či 990m, záleží na vašich požiadavkách. Najpredávanejšou je lepiaca páska s potlačou, 50 mm, BOPP+akryl, 66m.

Ekologická lepiaca páska, pevnosť, hlučnosť

Vzhľadom k aktuálnej situácii v rámci udržania čistejšieho životného prostredia, sa do popredia dostáva ekologická lepiaca páska, vyrobená z papiera, ktorú je možno recyklovať spolu s obalovým materiálom (kartón, papier). Nevzniká tak ďalší nerecyklovaný odpad, ktorým inak bežne páska je.

Aj napriek tomu, že papierová páska má svoje výhody rámci recyklácie, nie je až taká pevná ako PVC páska. Preto je dôležité sa zamyslieť pred nákupom, aké ťažké zásielky prevažne posielate, aby váš tovar došiel v bezpečí až k vášmu zákazníkovi.

Nenápadná, ale o to dôležitejšia je hlučnosť. Ak posielate pár zásielok denne, hlučnosť lepiacej pásky nie je potrebné riešiť. Ak ale balíte stovky balíkov denne, hlučnosť pásky môže značne zvýšiť jej vnímanie, pôsobiť rušivo a znížiť pracovný komfort zamestnancov.

Papierové, navlhčovacie lepiace pásky - aktuálne retro?

Rovnako ekologickou voľbou je navlhčovacia papierová páska. Lepidlo sa aktivuje potom čo je páska navlhčená vodou. Medzi ňou a kartónom vznikne spoj, ktorý nemožno rozdeliť. Takto zalepené balíky poskytujú 100% bezpečnosť pri preprave (vykrádanie balíkov) a navyše je možné ju spolu s papierom a kartónom jednoducho recyklovať. V minulosti sa na našom trhu tešila veľkej obľube. Ak sa chcete radiť v používaní takéhoto druhu pások k velikánom ako je Amazon, určite odporúčame práve túto lepiacu pásku.

Všetky aspekty pri výrobe lepiacich pások máme v malíčku a každý jeden detail spolu prejdeme, preto, ak ešte nemáte svoju lepiacu pásku, neváhajte kontaktovať jedného z našich obchodníkov. Bez lepiacej pásky s vašim logom sa určíte zaobídete a balíky dnes odídu aj bez toho, ale balík prelepený vašou značkou, budí určite lepší dojem u ktoréhokoľvek zákazníka a dodá každej zásielke pomyselný punc.

 

 Ako môže vyzerať obrandovaná lepiaca páska, môžete vidieť aj na našom tiktoku.

@sketch.sk

Máš eshop? Tak určite potrebuješ brandovanú lepiacu pásku! www.sketch.sk ##potlač ##sketch ##fyp ##lepiacapaska ##ducktape ##reklama ##marketing ##logo

♬ Keep Rolling - Marque
Autor článku:

Jaroslav Ichnacak

Obchodný riaditeľ

Jaro je energický a veľmi pracovitý človek s veľkým srdcom. Svoj obchodnícky potenciál a dlhoročné skúsenosti z call centra využíva v našom tíme od roku 2017. Popri práci sa venuje herectvu a svoju schopnosť získať si ľudí oceňujú mnohí klienti. Vie sa dohovoriť anglicky a poľsky.

Vytvoriť rýchly dopyt